Stare gry nie umierają nigdy...

Nostalgia za starymi grami


#1 2011-02-26 22:32:25

 8-bit_dweller

Moderator

Zarejestrowany: 2010-04-17
Posty: 170

Quake

Haha, tego wieczora czas uderzyć z mocnym klasykiem!
Gra, która zawczasu zmusiła wielu do nagłej modernizacji sprzętu. Gra, która okazała się godnym następcą poprzedzających ją FPPków. Gra, która jest po dziś dzień niesamowicie grywalna...
Multum poziomów, zróżnicowane tabuny wrogowów, masa broni i ty, hasający rocketjumpami w celu odszukania wszystkich sekretnych miejsc to perspektywa, której niejeden już uległ.
Do tego przyzwoity multiplayer z trybem cooperative, dm i (jeśli dobrze pamiętam) ctf.


Quake

https://i.postimg.cc/284PXd84/quake1.jpg



A, no i giera ma oczywiście 2 dodatki, które po wrzuceniu do folderu Quake'a są odpalalne przez "Uruchom" bądź konsolę z wykorzystaniem ścieżki do quake.exe i "+ (nazwa folderu z dodatkiem)":
- Mission Pack 1: Scourge of Armagon
- Mission Pack 2: Dissolution of Eternity

Offline

 

#2 2011-07-15 10:18:37

 8-bit_dweller

Moderator

Zarejestrowany: 2010-04-17
Posty: 170

Re: Quake

Kolejną bombą okazał się sequel, który swego czasu był jedną z najbardziej pogrywanych gier po LANie i internecie... no i w sumie po dziś dzień można znaleźć całodobowe, niezmodowane serwery.

Fabularnie zostajemy rzuceni na prawie jałową planetę mieszczącą bazę Stroggów, którą jako ostatni ocalały (bądź ocalali, gdyż giera podobnie jak poprzednik posiada tryb Co-Op) marines musimy roznieść w pył. Oczywiście dokonujemy tego poprzez eliminowanie znacznych ilości wszelkiej maści mechaniczno-organicznych przeciwników, a także, co było nowością w serii, wykonywanie konkretnych zadań.

W związku z tym, że gra opuściła DOSa (choć prawdopodobnie pod nim też można ją odpalić, jednak nie mam jak tego sprawdzić...), poprawie uległy dwie podstawowe sprawy takie jak grafika i dźwięk.
Klimat nadal pozostał mroczny, jednak z braku "medievalowych" przeciwników takich jak zombie, rycerze i... w sumie cała reszta, odczucia podziemnych lochów i zamków zostały nieodwracalnie zastąpione futurystycznymi korytarzami bazy mechanoidalnych obcych.
Również sterowanie uległo poprawie z racji wprowadzenia lepszych zastosowań dla coraz bardziej powszechniejących myszek, no i większym zmianom etapów zaczęły towarzyszyć stosowne wstawki filmowe.



Quake 2

https://i.postimg.cc/pVnNKbwc/quake2.jpg
(screen z wersji Beta)



No i coś o czym nie wspomniałem wcześniej: podobnie jak jedynka, ta część posiada dwa dodatki, które są odpalane w identyczny sposób:
- Quake II: The Reckoning
- Quake II: Ground Zero

Offline

 

#3 2011-09-18 10:29:53

 8-bit_dweller

Moderator

Zarejestrowany: 2010-04-17
Posty: 170

Re: Quake

W związku z dużą popularnością trybu multiplayer oferowanego przez sequel, twórcy serii postanowili się skoncentrować nad rozwojem głównie tego i tak powstała kolejna odsłona, która po dziś dzień jest jedną z tych gier, w których deathmatch'owym i CTFowym potyczkom nie ma końca.
Cóż będę pisał: trzeba zdobyć grę, odpalić, wbić na dowolnego serwa z 6+ aktywnymi graczami i po prostu zagrać.
Tylko uwaga, rozgrywka może wciągnąć spokojnie na cały tydzień.



Quake 3: Arena

https://i.postimg.cc/qMfPLD0J/quake3-Are.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
pozycjonowanie starogard gdański