Stare gry nie umierają nigdy...

Nostalgia za starymi grami


#1 2010-09-09 11:43:22

 8-bit_dweller

Moderator

Zarejestrowany: 2010-04-17
Posty: 170

Dungeon Keeper

Powstało wiele gier pozwalających wcielić nam się w bohaterów przeróżnej maści, od prehistorycznych jaskiniowców, po futurystycznych żołnierzy. Jednak zaistniał też tytuł, który zaoferował nam coś niestandardowego, a mianowicie grę po drugiej stronie barykady...
W pewnej przepięknej krainie zostajemy wybrani na tzw. władcę lochu, który zarządzając swoimi w większości ochydnymi podwładnym i ogólną strukturą podziemia musi doprowadzić do wytrzebienia wszelkiego oporu ze strony bohaterskich śmiałków oraz konkurencyjnych władców. Wydobywamy cenne kruszce takie jak złoto czy klejnoty, budujemy wspaniałe, budzące grozę komnaty wokoło Serca Lochu (które jest jakby to ująć... naszym fizycznym odzwierciedleniem paska HP), zdobywamy wejście przez które przychodzą przeróżne demony i zaczynamy potańcówkę z wrogiem.
Różnorodność istot jest duża, mocy którymi się szczycą również. Każdy poziom oferuje przynajmniej jednen sekret wspomagający naszą działalność. Tych oczywiście także jest dużo. Poza zarządzaniem stworami mamy także możliwość rzucania przeróżnych czarów oraz stawiania pułapek i drzwi skutecznie tarasujących przejście różnorodnym głupcom...


Dungeon Keeper

https://i.postimg.cc/s1CZN4XQ/dungeon-Kee1.jpg

[gra PC: DOS]

Przez wzgląd na odniesiony sukces marketingowy i tłumy fanów został wypuszczony dodatek zawierający sporą dawkę nowych plansz.


Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons

https://i.postimg.cc/CKT1js19/dungeon-Kee-DD-top.jpg



Ostatecznie wyszła gra w wersji Dungeon Keeper Gold z poprawionymi wieloma błędami, rozgrywką po sieci (IPX wcześniej niedomagało, a przez modem nie dawało rady grać), obsługą DirectX3D, działająca poprawnie pod Win98.
Idzie połączyć się przez DOSBoxa z odpaloną emulacją IPX, jednak trzeba mieć potężny sprzęt po obu stronach bo lagi niesamowite.


Oczywiście firma Bullfrog nie poprzestała na tym i parę lat później wydała kolejną część gry w całkowicie nowej oprawie.
Świat podziemi stał się w pełni trójwymiarowy, jednak ucierpiał na tym znacząco klimat gry. Zniknęła gdzieś ta cała mroczna atmosfera, i została zastąpiona tym, co odczuwa się przy większości ówczesnych trójwymiarowych RPG (ciężko to opisać, ale klimat jest pomimo grozy taki bardziej weselszy...).
Pojawiły się nowe potwory, komnaty, drzwi, pułapki, czary oraz wrogowie. Plansze zostały skutecznie zmniejszone by bez ceregieli jak najszybciej wykonać misje. Obszar wokoło serca lochu zmienił się w skarbiec, złota wydobywamy więcej niż w pierwszej odsłonie, jednak wydatki również wzrosły i często mamy okazję znaleźć się pod kreską. Dodatkowo łapanie potworów i zrzucanie nie jest już takie wygodne: wprowadzono chwilowe ogłuszenie potworów by przeciwnicy mogli im skosić połowę życia zanim przystąpią do walki (dlatego trzeba rzucać ich dalej, gdzie mogą nawet nie zauważyć przeciwników).
Walki nadal są widowiskowe. Gromady demonów i ludzi praskają się wszystkim co mają, a chochliki zbierają zwłoki i ogłuszonych by zaznali rozkoszy podziemnego cmentarza, więzienia bądź sali tortur (gdzie wyjawiają sekrety mapy bądź przechodzą na naszą stronę, usunięto już zabawę z chmarami duchów z poprzedniej części ).
Niby wprowadzono do gry sieciowej opcję TCP/IP, jednak nawet po upatchowaniu i zabawie z Hamachi, portami etc. nie udało mi się połączyć ze znajomym.


Dungeon Keeper 2

https://i.postimg.cc/vHnjjrXQ/dungeon-Kee2.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.oldgamesneverdie.pun.pl