Splugawiona katedra, demony z otchłani piekielnych i względnie trzęsąca się w strachu wioseczka. Takie przedstawienie raczej niezbyt zapiera dech w piersiach, ale interaktywny efekt zacną grafiką, klimatyczną muzyką oraz solidnym mechanizmem rozgrywki daje radę popalić niedowiarkom. Gra ta oferowała długie godziny efektownej wizualnie sieczki wzbogaconej o interesujące zadania, zdobywane przedmioty oraz losowe poziomy zalane potworami. Dawała też tak bardzo potrzebne graczom wyzwanie na nawet najniższym poziomie trudności, praktycznie nie zniechęcając do natychmiastowego porzucenia przygody w razie porażki. Dla każdego kto zaczął serię od kolejnych odsłon... pozycja praktycznie obowiązkowa, choć zarówno dzisiaj zarówno w kwestii zdobywalności jak i odpalalności przy nowszym sprzęcie może pojawić się problem (pomijając wersję PlejStejszynową, z której odpaleniem nie ma problemów na większości emulatorów). Osobiście jeszcze przyznam, że końcówka gry jest bardzo intrygująca pod kątem wykonania i rozplanowania fabuły, ale zamiast sprawdzać o co mi chodzi poprzez np. YT, zalecam wpierw ogarnięcie tego na własne oczy w samej grze. :)
Diablo
|
W 2000 roku pan Grozy powrócił w drugiej części gry. Fabuła rozgrywała się niedługo po wydarzeniach z jedynki, spotkać również można niektóre postaci znane z wcześniejszej odsłony. Niewątpliwie działało to na korzyść Diablo II. Pojawia się więcej profesji do wyboru (5), ulepszono grafikę i zbudowano dla nas cztery duże krainy do zwiedzenia. Tym razem czeka na nas dwóch potężnych piekielnych władców do pokonania: Diablo i Mefisto (nie licząc pomniejszych demonów na różnych etapach). Po roku pojawił się jedyny dodatek do dwójki, wprowadzający trzeciego potężnego czarta: Baala. Dodano tu również kolejne dwie profesje.
Diablo II / Diablo II: Lord of Destruction
Ciekawostką dotyczącą obu części gry była tajemnica związana z krowami, występującymi w grze:
Sekretny Krowi Poziom (ang. Secret Cow Level) powstał w wyniku legendy, jaka krążyła w Internecie na temat pierwszej części Diablo. Plotka ta powstała z powodu umieszczenia w wiosce, w której toczy się akcja pierwszej części gry bez żadnego powodu stada krów i głosiła, że po kliknięciu na krowy odpowiednią ilość razy, można otworzyć portal prowadzący do specjalnego, tajnego poziomu. W dodatku do pierwszej części, Diablo: Hellfire istniał plik tekstowy, po zmienieniu którego farmer miał na sobie strój krowy i mówił "Moo". Aby uciąć plotki na temat Krowiego Poziomu, Blizzard umieścił w grze StarCraft kod brzmiący "There Is No Cow Level" ("Nie Ma Krowiego Poziomu"). Ostatecznie Sekretny Krowi Poziom wprowadzono w Diablo II. Można się do niego dostać po ukończeniu całej gry, a wypełniony jest potworami nazywanymi Piekielnymi Krowami.
|